maandag 19 december 2016

Kerst 2016.



Het is alweer bijna kerst!!!
En zoals ik in de laatste post al zei, de tijd vliegt voorbij....

De afgelopen weken, is er niet heel veel bijzonders gebeurt hier. Ik lag een week plat met de griep, en als je dan denkt dat je weer beter bent, dan blijkt dat dus totaal niet het geval. Want als je probeert om iets te doen, dan loopt het zweet weer van je rug af. Heb dus veel gezeten met een boek of een mooie serie kijken op de tv.
In die tijd heb ik wel geprobeerd om wat kerst aan mijn huis toe te voegen.
Maar zoals degene die mij volgen wel weten, ik hou absoluut niet van een overdaad aan spullen in huis. Tenminste niet meer, dat was jaren geleden wel anders hoor.

Ik hou wel van een beetje kerst bij de voordeur. Maar doordat we maar een heel klein raampje in de deur hebben, ben ik afgestapt van de krans. Die houd dan net dat kleine beetje licht tegen wat er binnen valt. Nu hangt er een simpele tak met wat dennenappels naast de deur. En met het licht van de buitenlamp heeft het ook geen lichtjes nodig.







De krans is nu een kransje geworden van coniferen en die heb ik aan het toegangshek gehangen, alleen groen met een simpele strik.

Simpel is voor mij genoeg.
En simpel is het dus ook binnen. Ik heb sinds jaren weer een boom in huis, want dat doe je als de kleintjes het leuk vinden. En met de grijze en glazen ballen is het precies goed.

Voordat de boom een plek kreeg ging eerst het schildersdoek van de muur af, en de kist is naast de stoel komen te staan. En eigenlijk staat dat ook wel heel leuk.







Op de salontafel staat een grote oude tinnen schaal, waar ook weer heel simpel een enkele tak ligt met wat houten ballen en een kerstbal met een hyacintenbolletje. Ernaast ligt de oude trekbel.
En verder branden er zoals altijd kaarsen, en dat geeft genoeg sfeer.

Op de buitentafel ligt ook dezelfde tak als bij de voordeur, en met hier en daar een waxinelichtje en wat dennenappels.






Tot slot heb ik onder de veranda de tafel tussen de twee stoelen ingezet, en met wat potten en een houten bak is het samen met een afvalstukje van de andere takken ook weer een mooi simpel en sober geheel geworden.

Van binnenuit kijk ik dan eerst over de tuintafel naar dit tafeltje, en dat geeft dan wel weer een leuke sfeer.

Dit word nog een week van werken, boodschappen doen, en dan vrijdag lekker twee weken vakantie.
Voel me een heel rijk mens dat ik een gezin heb waar de kinderen en hun aanhang allemaal met elkaar op kunnen schieten, en dat ze een van de dagen allemaal hier met de kleinkinderen aan tafel zitten.
En verder is het hier ook lekker rust in huis, geen kerststress maar enkel genieten.

Ik hoop dat jullie allemaal een mooie kerst mogen beleven met lieve familie of vrienden om je heen. En degene die het nu moeilijk hebben omdat ze iemand missen aan die tafel, dan wens ik die heel veel sterkte.






Tot volgend jaar, want ik kom zeker terug.

Liefs Lia

27 opmerkingen:

  1. Wat fijn dat je kinderen goed met elkaar overweg kunnen....dan voel je je idd een gezegend mens! Bij ons is dat helaas niet zo en dat blijft een groot verdriet! Ik wens je fijne feestdagen met je gezin toe en een goed en gezond 2017!!

    Groetjes Trijnie

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hai Lia, je hebt weer een prachtige kerstsfeer.
    Heerlijk rustig zonder "toeters en bellen".
    Geniet lekker met de familie van de feestdagen.
    Groetjes Brenda

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Jullie ook met z'n allen een hele sfeervolle kerst.....en alle goeds voor 2017.
    Groetjes Ina.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een heerlijke sfeer in je huis. De rust straalt er vanaf. Hier iets meer versiering maar vooral veel kaarsen. En genieten, volgens mij is dat het toverwoord in blogland:) Fijne dagen met je gezin en tot in 2017! Lieve groet

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Lieve Lia,
    Prachtig sober bij jou weer, ik geniet van je mooie foto's. Geniet van je vrije dagen, je gezin om je heen en ik wens je een heel mooi 2017! Ook wij zitten met vrienden/kinderen en volgend jaar ook zo'n kleintje erbij om de tafel, genieten van gezelligheid. Groetjes en liefs Coby

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hallo Lia, Wat is het een mooie sfeer geworden, nee het hoeft ook niet veel te zijn, juist het eenvoudige kan al zo bijzonder zijn. Gauw weer helemaal beter worden van die nare griep, en lekker gaan genieten van de feestdagen met degenen die je dierbaar zijn. Fijne kerstdagen en een gelukkig Nieuwjaar, groet Pauline

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Geniet van heerlijke dagen ...lieve Lia....en van je vakantie,.....liefs Ria x ❤️

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Mooie sfeer.....Ik wens je een fijne kerst Lia!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat een heerlijke kerstsfeer bij je thuis. Zelf heb ik ook niet veel in huis. Na de metamorfose waarin we veel uit de kamer gehaald hebben is er ook rust. Dit weekend gaan we weer naar ons boshuisje. Afgelopen weekend hebben we de buitenboel versierd met lampjes en verder in het huisje ook wat groen. Fijn om het samen met je gezin te vieren. Dat is het mooiste van kerst om het samen met geliefde te vieren. Ik wens je hele fijne dagen samen.
    Liefs Anneke

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Fijne kerstdagen gewenst voor jou en je familie!

    X Els

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Fijne sfeer heb je neergezet...en geniet van de laatste dagen van het jaar met je gezin...en dat 2017 voor jou en je familie een in alle opzichten fantastisch jaar mag worden....

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Je tak aan de lamp vind ik geniaal, echt super!! Gezellig ook binnen, gewoon overal. De kerstversiering vind je hier overal goed verspreid :))
    Jullie ook hele fijne dagen en een goed en gezond 2017
    liefs Brigitte

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Je hebt het weer prachtig gedecoreerd. Echt heel sfeervol.
    Ik wens je, met je gezin, heel fijne dagen toe en een prachtige jaarwisseling.
    Tot in het nieuwe jaar Lia.
    Liefs,
    Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Een prachtige sfeer heb je weer in huis. Stijlvol en sober ... helemaal zoals we dat van jou gewend zijn.
    Fijn dat je volgend jaar weer komt. Een aantal bloggers vormen de harde kern begin ik te merken, gelukkig ben jij daar ook één van ;-)
    Een hele fijne kerst met je gezin en voor hiet nieuwe jaar heel veel goeds gewenst !
    Hartelijke groet van Gea

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Wat een mooie kerstversieringen, vooral bij het tuinhek vind ik erg mooi.
    Ik wens je hele fijne kerstdagen met je gezin en een prachtig en gezond 2017!!

    Groetjes en tot volgend jaar.
    Hanny Volker

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Mooi hoor, je sobere kerstsfeer! En hier vinden niet alleen de kleintjes een kerstboom leuk ;-)

    Fijn dat jouw kinderen en hun aanhang goed met elkaar overweg kunnen. Hier schuiven we gelukkig normaal gezien ook altijd samen aan bij onze ouders... Helaas kan mijn schoonzus er dit jaar niet bijzijn vanwege haar gezondheid en gaan we als familie deze feestdagen niet zorgeloos door... Maar we mogen elkaar gelukkig prijzen dat we elkaar hebben, want juist ook in moeilijke tijden is dat belangrijk en dat relativeert al die kerststress (die ik ook nooit gekend heb: Het is maar zo gek als je het zelf maakt, toch?)

    Fijne dagen lieverd X

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Fijne feestdagen Lia. De sobere kerstversiering ziet er mooi uit. Maar het allerbelangrijkste is toch het samenzijn met elkaar. Dat zit wel goed bij jullie zo te lezen. Geniet van de kinderen en kleinkinderen.
    Groet, Margo

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Hele fijne feestdagen! Geniet!

    Liefs,
    Yet

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Hele fijne feestdagen gewenst, met iedereen die je lief is!

    Liefs, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Heerlijk sfeervol! Nog fijne dagen! xx

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Ik vind je boom héél mooi .... bij mij hoort een boom er gewoon bij .... en je doet het toch ook voor de kleintjes ....
    De beste wensen voor het nieuwe jaar !

    Liefs Petra

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Prachtig voor tijdens de feestdagen! Nu helaas alles alweer opgehaald, maar de tinnen schaal ga ik voor volgend jaar onthouden en volgend jaar op mijn salontafel zetten!

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Zo veel verschillende tafels, en allemaal hun eigen persoonlijke look! Heel mooi dit. Ben nu aan het kijken voor een nieuwe salon tafel, alleen kan zo slecht keuzes maken. Kon de tafel mij maar kiezen dan was het vast wat makkelijker!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik vind het inderdaad ook altijd erg moeilijk om de juiste tafel te vinden. Echter kun je wanneer je de tafel hebt hem altijd nog een beetje aankleden of opvrolijken zodat hij wel goed eruit komt te zien

      Verwijderen
  24. You have created such a beautiful atmosphere for Christmas, Many ideas came up to my mind as well. I am also planning to buy my house in Cibolo. I hope I celebrate this Christmas with family at my home.

    BeantwoordenVerwijderen

Van reacties word ik blij,
Dank je wel.....
Liefs Lia